SAP Raktárgazdálkodási Rendszer Bevezetése az Euronics Üllői Raktárában – Webintegráció és Kiszállítás Optimalizálás

SAP raktárgazdálkodási megoldás az Euronics üllői raktárában teljes raktárgazdálkodást, kiszállítási folyamatokat és webintegrációt is magába foglaló projektet zárt le a Mind System Consulting Kft. 2020 februárjában a Vöröskő Kft. új üllői raktárában.

Megnövekedett áruházi és webes forgalmából következő üzleti igényeit követve a tavalyi év folyamán az Euronics kiskereskedelmi lánc tulajdonosa a Vöröskő Kft. a korábbi bérraktározási megoldását egy saját működtetésű, korszerű folyamatokkal üzemeltetett raktárral váltotta ki. A tenderezési folyamat során az Euronics végül a jelenlegi rendszerüzemeltető cég mellett induló, Mind System Consulting Kft.-t bízta meg új raktárgazdálkodási és az ahhoz kapcsolódó csomagkiszállítási, illetve webes logisztikai folyamatainak kialakításával és megvalósításával.
A 2019 év eleji szerződéskötést és a két hónapos koncepcióterv-készítési időszakot követően a Mind System három fázisban állította át a raktárgazdálkodást; június közepén a betárolási folyamatok működésével elkezdődött az áruk szállítóktól történő közvetlen beérkeztetése és a bérraktárból történő áttárolás, július elején az áruházi kiszállítás majd végül július végén a webshop rendelések kezelése is elindult.

Az új rendszer kialakítása során a Mind System az alapvető raktárgazdálkodási feladatokon túlmutató kiszállítási folyamatokat, illetve a raktárgazdálkodás webes logisztikai funkcióinak integrációját is megvalósította. A raktárgazdálkodás árubevételezési részének kialakítása során bevezetésre kerültek azok az elvek és stratégiák, melyek alapján az új raktár betárolási folyamata teljesen automatizált; az egyes feladatok automatikusan és azonnal leképződnek a raktárban.
A kitárolási feladatokat tekintve kialakításra kerültek egyrészt a bolti töltések, másrészt az online vevői rendelések kiszolgálásának folyamatai. Az előbbi egy tömeges, előre tervezett, leosztásokon alapuló szedési feladatokat, míg az online vevői rendelések folyamatos és egyedi szedési feladatokat jelentenek a raktár működésében. A közvetlenül a raktárból kiszállított online rendelések kiszedése kétszintű komissiózással történik; a raktárhelyről gyűjtve kiszedést követően, a csomagolási ponton történik a megrendeléssel való összevezetés.

A projekt során a raktárgazdálkodáshoz szorosan kapcsolódó szállítási folyamatok is integrálásra kerültek. A webes rendelések raktárból történő kiszállításánál a csomagok címkéi most már közvetlenül az ERP rendszerből kerülnek nyomtatásra a speditőrök által definiált paraméterekkel, a csomagfeladás adatai pedig az anyagkiadást követően automatikusan az adott speditőr rendelkezésére áll. Ezzel a megoldással a kiszállítási folyamat hatékonyabb és gyorsabb lett, hozzájárulva a kiszállítási idő további csökkentéséhez.

A 2019 július végén bevezetett webintegrációt és a fizikai raktári folyamatok optimalizálását követően az Euronics most már az SAP által támogatott raktárgazdálkodási rendszerét használja termékeinek zavartalan ellátására is. A megvalósítást követően a projekt az új raktár tejes leltározásával zárult 2020-ban. Ezzel kapcsolatban Fazekas Zsolt, az Euronics tulajdonosa és ügyvezetője kiemelte: “Egy igen sikeres WM technológia bevezetésén vagyunk túl. Sokat segített a megvalósító csapat rugalmas hozzáállása a bevezetés első periódusában, amikor még bizony szép számmal kerültek felszínre változtatási igények.”, hangsúlyozva az ügyfél elégedettségét a teljes megvalósítási és bevezetési folyamattal kapcsolatban.

Az új, saját raktár egyaránt kínál gyorsabb és rugalmasabb megoldást a korábbi bérraktározási megoldásnál, ezáltal a folyamatosan változó üzleti igényeket hatékonyan képes lekövetni; értéket teremtve mind az Euronics tulajdonosainak, mind vásárlóinak.

Scroll to Top